Advertiser 2
4
Isnin, Jun 28, 2010 Post By: Tan Sri Kroll™

Bukit Gambang Resort City






Salam..haaa..kali ni aku nak cerita sket tentang Bukit Gambang Resort City di Pahang iaitu yang pertama dan terbesar di pantai timur dan mungkin di negara.
Bukit Gambang Water Park nih menyediakan 20 ekar ukurannya tasik buatan manusia, kolam gelombang yang terbesar dengan 8 mode gelombangt,"Family raft ride" yang terpanjang dan 6 lorong gelongsor pelumba lengkap dengan "timing scoreboard" sekali.
Untuk lebih adventurous, cubalah "curls and twirls of the Crystal", "Galaxy and Canopy slides" yang sememangnya menjanjikan keseronokan kepada pengunjung. Anak2 pula bolehlah bermain di "Penguin Island". kat sini jugak ada "journey of ice" yang dikelilingi oleh "glacier river" yang mana adalah terowong sejuk dan semuanya dibina berdasarkan "international safety standards"
Of course la tempat makan semestinya ade kann...so kat sini boleh lah pengunjung makan2 di TinMine Kopitiam, Coco Pizza and Penguin Express.Tempat makan ni menyediakan makanan tempatan,barat dan fast food.Tapi nak diingatkan kat sini adalah cashless park..meaning pengunjung kenalah membeli "E-value" (lebih kurang macam kupon) untuk ape2 urusan dalam park nih...tapi kalo tak abes jgn risau..boleh refund semula..tak hanguss...hehe...
So ape tunggu lagi??? Jom lah ramai2 kita serbu Bukit Gambang Resort City nih untuk merasa sendiri keseronokan percutian yang tidak akan sia-sia.

p/s: Aku rase aku ni dah lebih dari owner dah promote park nih..kalo dpt komisyen takpe gak..haha..xpe2...janji aku nak pegi balik nihh..nak Enjoyyy!!!! hehe...





       
coco beach


      
                              6 lane racer slides                            family raft ride


      
                             crystal slide                                       kids slide


     
                              glacier river                                      journey of ice



aqua play at penguin island










  1. lalu lalang dari LPT tu tak pernah singgah tapi nampak signboard tepi highway.... ingat ke biasa2 je..rupanya nampak mcm best

    lain kali g Kuantan, kena singgah ni

  1. bile ak dpt g tempat camni agi..salu g tempat kecik.ni beso..crysal slide tuh sonok tuh.

  1. Tanpa Nama

    bestnyer...lebih2 kat sini musim panas.....kalau la kat zagzig ni ada tempat mcm ni,tiap2 hari aku pergi...huhu

    pakmat~~

This is a moderated blog,we will review comments for posting within 24hour.We do not discriminate against any views, but we reserve the right not to post comments.

Thank You for Your Incredible Support.

Related Posts with Thumbnails
Copyright Reserved KROLL, KHAIRUL & KEYROLL 2010.
Design by: Tan Sri Dato' Dr.Khairul | MBBS | supported by Nuffnang